Kiwanis Club Leuven schenkt fietsen aan Sherpa – Sporen vzw

Featured

Op zaterdag 2 maart 2024 schonken we 6 mountainbikes aan Sherpa – verbindend leertraject van vzw Sporen.

Met de opbrengst van de 7e editie van de toertocht Kiwanis Leuven on Tour kocht onze club Leuven 6 mountainbikes aan voor Sherpa – Verbindend leertraject van vzw Sporen.
Sherpa biedt een verbindend leertraject aan voor jongeren tussen 12 en 18 jaar die deels of volledig zijn afgehaakt op school. Met de fietsen kunnen ze vanuit hun thuisbasis, Herberg Stanske in Zuurbemde (Glabbeek) met de jongeren op uitstap.
Dankzij een extra inspanning van Atelier ZAAF konden we extra kwalitatief materiaal aanbieden, waar de jongeren lange tijd geniet van zullen hebben.

7e editie Kiwanis Leuven On Tour

Featured

Op zondag 10 september 2023 reed onder een stralende zomerzon onze 7e ‘Kiwanis Leuven On Tour’ uit.

Aan de hand van een roadbook met ‘bolleke-pijl’ reden de deelnemers met hun wagens een dagtocht richting de Ardennen. Na een geslaagde toertocht konden de deelnemers genieten van een diner in Craywinckelhof in Lubbeek.
De opbrengst van deze editie gaat naar Sherpa, een afdeling van vzw Sporen. De mensen van Sherpa kwamen persoonlijk toelichten hoe ze aan de slag gaan met een verbindend leertraject voor jongeren die zijn afgehaakt op school.
Ook dit jaar was de afsluitende tombola een groot succes. Tijdens het diner werden massaal tombolalotjes gekocht. De hoofdprijs van de tombola – een exclusief weekend voor 2 – werd door hoofdsponsor JUMA GROUP Leuven overhandigd aan de winnaar.

Peperkoekenhartenactie 2023 ten voordele van Auxilia vzw

Featured

Deze editie werden 758 peperkoeken harten door onze leden ingepakt en verstuurd ten voordele van Auxilia vzw!
De vrijwilligers van Auxilia bieden kinderen, jongeren en volwassenen individuele hulp bij het leren wanneer zij nergens anders terecht kunnen.
Met de opbrengst van deze actie werden leermiddelen aangeschaft en werd een ROB-spot gemaakt om nieuwe vrijwilligers te ronselen. Auxilia regio Leuven heeft zo al een vijftigtal nieuwe vrijwilligers kunnen aantrekken.

Zoektocht K-dolls expo Leuven

Featured

Tijdens de kerstvakantie organiseren we een wandelzoektocht die je langs de kleine en grote K-dolls in Leuven centrum leidt.
Vanaf maandag 26 december 2022 kan je een deelnameformulier ophalen in hotel The Fourth op de Grote Markt in Leuven. Ingevulde formulieren kunnen daar ook ingeleverd worden tot zondag 15 januari 2023.
Je kan het formulier ook hier downloaden.
De ideale uitstap voor jong en oud tijdens de kerstvakantie waarmee een unieke prijs te winnen valt!

K-dolls expo Leuven

Featured

K-dolls veroveren tijdens de eindejaarsperiode het centrum van Leuven

Vanaf begin december fleuren 26 grote kleurrijke K-dolls sculpturen de Bondgenotenlaan op, terwijl een 100-tal kleinere exemplaren in de etalages van de zelfstandige handelaars in het centrum van Leuven terug te vinden zijn.
Zowel de grote (220cm groot) als de kleinere (40cm groot) beelden werden uniek beschilderd door verschillende kunstenaars en zijn online te koop via deze link.
We zijn zeer blij dat we deze rondreizende tentoonstelling eindelijk in Leuven kunnen verwelkomen!
Met dit project zamelen we geld in voor projecten ter bestrijding van kinderkansarmoede in Leuven en willen we tijdens de eindejaarsperiode het probleem van kinderkansarmoede – dat ook in onze stad bestaat – onder de aandacht brengen.
Binnenkort lanceren we nog enkele acties rond deze expo.
Stay tuned!